Van prospect tot klant met printcampagnes

Juwelier Van den Bergh wijst met print de weg in de buyer journey

Juwelier Van den Bergh

Wie is Juwelier Van den Bergh?


Maar liefst 70 jaar al is Juwelier Van den Bergh in Ramsel een gevestigde waarde. Met het ruime aanbod aan juwelen, uurwerken, en specifieke collecties voor verloven en trouwen, kunnen ze een brede klantportefeuille bedienen. De steeds groeiende collecties en de uitmuntende persoonlijke service, zorgen ervoor dat ze zich steevast kunnen blijven onderscheiden.

Ook interesse in een printcampagne?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contacteer ons

Inzetten op print

Naast een sterke online aanwezigheid, zet Juwelier Van den Bergh bewust in op printmedia. Zo wordt er een algemene brochure - gepersonaliseerd - naar het volledige klantenbestand gestuurd en in de regio groot Ramsel huis-aan-huis bedeeld. Bestaande en potentieel nieuwe klanten krijgen op deze manier een volledig totaaloverzicht van het aanbod.

De thematische brochures worden dan weer in de winkel zelf ingezet. Deze inspiratiegidsen vormen bijvoorbeeld voor trouwers een leidraad in het kiezen van de zo belangrijke trouwringen.

Professionele fotografie

Voor detailshots en packshots van juwelen en uurwerken, kan Juwelier Van den Bergh meestal beroep doen op de professionele beeldbank van leveranciers en merken. Echter is het ook belangrijk om authentiek te communiceren en de eigen personen ‘achter’ de producten te kunnen tonen. Deze beelden hebben echter wel eenzelfde professionele look&feel nodig in de lijn van hoogwaardige productfoto’s. Een professionele fotograaf inschakelen is dan ook de boodschap!

Werken met een uitgebreide shotlist en inhoudelijk briefing heeft steeds onze voorkeur. Zo kan er gegarandeerd worden dat de foto’s steeds “on-topic” zijn, en dat ze - o.a. door de mix van verticale en horizontale beelden - ook voor verschillende communicatiedragers ingezet kunnen worden.

Overweeg je zelf om (terug) in te zetten op printmedia? Dan geven we je als uitsmijter graag nog enkele concrete ideeën.

1. Voelbare marketing

Daar waar online marketing zich in het luchtledige nestelt, belandt print in de handen van je toekomstige klant. Brochures, welkomstmappen, postkaarten en uitnodigingen zijn daarbij niet alleen tastbaar en herbruikbaar, ze leveren ook een professioneel visitekaartje af.

2. Bekendheidsfase

Tijd om hallo te zeggen tegen je potentiële klant. Dat kan bijvoorbeeld in de gerichte printadvertenties van de regionale titels van InterMedia. Met een QR-code in je advertentie meet je ook nog eens hoeveel je offline inspanningen lonen, en kan je de online connectie maken.

3. Overwegingsfase

De klant twijfelt. Informatiebrochures en -flyers zorgen voor een frisse teug zuurstof in het denkproces. Een bundel broodnodige informatie om thuis op je gemak te doorspitten en je aankoop te verantwoorden. De gedrukte exemplaren zijn een perfecte lead magnet voor online campagnes.

4. Aankoopfase

De heilige fase. Kortingsbonnen en uitzonderlijke acties doen het altijd goed in onze INuwGEMEENTE-kranten en zorgen voor meer bezoekers. Of had je al eens aan een gepersonaliseerde printmailing gedacht?

5. Loyaliteitsfase

Een niet te onderschatten onderdeel van de funnel. In deze fase zorg je dat klanten terugkomen. En zelfs béter: ambassadeurs worden van je merk. Concrete printideeën: klantenkaarten, een bedankkaartje en gepersonaliseerde folders en flyers om de klant te prikkelen. Zo blijf je top of mind!

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.